X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

هشتمین

اس ام اس ، داستان ، جوک ، مقاله ، پزشکی ، تفریحی

پیج رنک چیست و چه کاربردی دارد ؟

امروز با مقاله ( پیج رنک چیست و چه کاربردی دارد ؟ ) در وبلاگ هشتمین در خدمت شما هستیم


هشتمین


پیج رنک به عملکردی گفته می‌شود که بر پایه آن موتورهای جستجویی مثل گوگل سایت هایی که به هدف جستجوگر نزدیکترند را در رده‌های بالاتری نسبت به دیگران قرار می‌دهد


 

 


این مفهوم به دنبال لری پیج نویسنده اولیه این الگوریتم و از موسسین اولیه موتور جستجوی گوگل نام گذاری شده‌است


به این روش کاربرانی که کلمه ویژه‌ای را جستجو می‌کنند می‌توانند ابتدا سایت هایی را ببینند که هم به خواسته آن‌ها نزدیکتر است


مثلا شما یک فروشگاه اینترنتی دارید . برای اینکه خرید اینترنتی بیشتری از فروشگاه شما صورت گیرید مجبور هستید رتبه یا پیج رنک بیشتری از موتورهای جستجو دریافت کنید


هر چه پیج رنک بهتری داشته باشید فروش بیشتری خواهید داشت


پیج رنک که به اختصار PR میگویند برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط Sergey Brin ابداع گردید


پیج رنک نتیجه تجزیه و تحلیل لینک های ورودی به یک سایت است


پیج رنک رتبه‌ای است که گوگل برای یک سایت بین اعداد ۰ تا ۱۰ در نظر می‌گیرد


هرقدر این عدد نزدیک به ۱۰ باشد نشان دهنده اینست که این سایت لینک های ورودی زیادی دارد و سایت های زیادی به این سایت لینک داده‌اند


روش دیگر موتورهای جستجو، پردازش رتبه صفحه، با استفاده از تعداد یافته‌های خود در سایت های اینترنتی می‌باشد


این روش، یک فناوری زیرساخت برای پدیدار گشتن «بمب گوگلی» نیز بود


ناگفته نماند که هدف از ساختن «بمب‌های گوگلی» بالاتر رفتن رتبه یک وبلاگ یا وب‌گاه در موتور جستجوی گوگل می‌باشد که معمولاً با همکاری گروه‌های مردمی ایجاد می‌شود.


البته به جز گوگل شرکت‌های دیگری هم به رتبه دهی به سایتها می‌پردازند


که یکی از آنها الکسا نام دارد که الگوریتم بالا بردن رتبه سایت‌ها را بر اساس تعداد درست بازدیدکنندگان انجام می‌دهد.


این رتبه بندی شماره‌ای بین ۱ تا چند میلیون می‌باشد که هرچه این شماره به یک نزدیکتر باشد رتبه وبسایت شما بالاتر می‌باشد.


امروزه موتور جستجوگر بینگ نیز در جستجوی جهانی نقش مهمی داشته است


و حتی امکاناتی که در قسمت وب مستر تولز ارائه داده است بسیار پیشرفته می باشد.


اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی شما نامبر وان باشد هیچگاه ه رقبا فرصت رشد ( بیشتر از شما ) را ندهید


" آرمیتا بهیار - متخصص بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی " D:

تاریخ ارسال: شنبه 10 خرداد 1393 ساعت 19:57